Dlaczego warto prowadzić bloga? 4 główne zalety.

 



    Mam wiele lat praktyki w prowadzeniu blogów. Myślę, że można by mnie nazwać specjalistą w tym temacie. Zaczęło się od blogów filmowych, przez kulturalne, aż do życiowych i do tej strony. Wiem, jakie korzyści wynikają z publikowania tekstów w internecie. Nie mam zamiaru nikogo nie siłę przekonywać, tylko po prostu wyjaśnię kilka spraw z tym związanych - do what You love! Oto cztery najważniejsze zalety prowadzenia własnego bloga:

1. Znajomości.


    Nie bez powodu daję ten punkt na pierwszym miejscu. Jak donoszą badania, grono przyjaciół dla człowieka ma lecznicze właściwości, osoby związane z gronem ludzi rzadziej chorują. 
    Same przyjaźnie są ważne, bo rozwijają nas w jakiś sposób. Poznajemy nowych ludzi i czasem się dziwimy, co myślą, bo sami byśmy na to nie wpadli. Znajomości też przynoszą innego rodzaju korzyści. Można robić wspólnie interesy, wymieniać się wiedzą i zainteresowaniami oraz dobrze spędzać czasu. Ja lubię niektórych bloggerów i czasem ciekawie się z nimi rozmawia.

2. Wiedza


    Prowadzenie własnego bloga doprowadza do wielu konsekwencji. Najważniejsze jest pisanie postów. To one przedstawiają Twoją osobę. Zajmując się tym zadaniem, budujesz powoli swój warsztat pisarski. A do czego się on może przydać? Do bardzo wielu rzeczy. Możesz próbować swoich sił jako copywriter, ale chyba największe uhonorowanie, to własna książka.
    Zdobywanie wiedzy wynika też z innych czynników. Odwiedzasz blogi znajomych, wchodzisz z nimi w dyskusje i zawsze możesz się czegoś nauczyć. Albo organizujesz informacje na jakiś temat, który chcesz podjąć. Wszystko zależy od wyobraźni.


3. Dialog


    Kolejnym punktem jest sztuka komunikacji. Mówimy tu o dialogu samym w sobie, jak i relacją z czytelnikami. Ma to swoje duże plusy, bo po pierwsze nabywamy różnego rodzaju doświadczeń, czyli realizujemy punkt pierwszy i drugi poprzez dyskusję.
    Zwłaszcza w przypadku blogów osobistych ta sprawa jest istotna. Możemy publicznie pisać na temat swoich problemów i czytelnicy mogą nam udzielić bardzo interesujących odpowiedzi.

4. Sprzedaż własnych produktów


    Nie można zapomnieć o komercyjnej zalecie prowadzenia bloga. Jest to szerszy temat, bo oprócz handlu danym dobrem, możemy również zarabiać na reklamach i polecaniu poszczególnych usług. Gama możliwości jest rozmaita.
    W przypadku blogów o tematyce marketingu i reklamy można zauważyć, że sporo z nich oferuje kursy w tych tematach. Zwykle płatne, ale nie zawsze. Niekoniecznie jestem przekonany do tych praktyk. Istnieją dla mnie inne źródła wiedzy.

Koniec

Dziękuje za uwagę. Mam nadzieję, że jasne opisałem zalety z pisania własnego bloga. Zapraszam też do komentowania.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Start po raz kolejny. (Miesięcznik #1)

Moja oferta usług i produktów dla Ciebie i Twojej firmy